Subaru‘nun yeni jenerasyon SUV modeli Solterra, Türkiye‘de satışa sunulan birinci büsbütün elektrikli Japon arabası oldu.
Subaru‘nun birinci büsbütün elektrikli modeli Solterra, dünya ile tıpkı anda Türkiye‘de tanıtıldı.
Subaru Solterra’nın basın lansmanı Subaru Corporation Avrupa İş Ünitesi Genel Müdürü ve Subaru Europe Lideri ve CEO’su Takeshi Kubota, Subaru Avrupa Satış ve Pazarlama Genel Müdürü David Dello Stritto ve Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle’nin iştirakiyle gerçekleşti.
Subaru Avrupa Satış ve Pazarlama Genel Müdürü David Dello Stritto
Baştan aşağı büsbütün yeni tasarlanan ve elektrikli arabalara has yeni e-Subaru Küresel Platform üzerinde inşa edilen Solterra, markanın AWD (Sürekli Dört Çeker) geleneğini sürdürüyor. Solterra, 160 kW gücündeki elektrik motoru ve 466 km’ye varan sürüş menzili, 150 kW’lık DC şarj gücü ve 71.4 kWs’lik batarya kapasitesi ile temmuz ayı itibariyle 1 milyon 665 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.
Sürekli Dört Çeker (AWD) özelliğiyle Subaru’nun güvenlik ideolojisinin temelini her türlü yol şartında istikrarlı ve konforu sürüş oluşturuyor. Solterra’nın ön ve art akslarına yerleştirilmiş dual motoru sayesinde AWD sürüş keyfi bir üst düzeye ulaşıyor. Ayrıyeten, X-MODE ve yeni Grip Control özelliği bir elektrikli araba için beklentilerin ötesinde arazi performansı sağlıyor. Solterra’nın yerden yüksekliği ise 210 mm.
Model, Türkiye’de üç farklı versiyonla satışa sunuluyor. e-Xtreme versiyonu 1 milyon 665 bin 900 TL, e-Xclusive versiyonu 1 milyon 749 bin 500 TL ve en üst versiyon olan e-Xcellent versiyonu 1 milyon 849 bin 500 fiyat ile müşterilerle buluşacak.
Subaru Corporation Avrupa İş Ünitesi Genel Müdürü ve Subaru Europe Lideri ve CEO’su Takeshi Kubota
Basın lansmanında konuşan Subaru Corporation Avrupa İş Ünitesi Genel Müdürü ve Subaru Europe Lideri ve CEO’su Takeshi Kubota şunları söyledi: “Son iki yıl hepimiz için güçlü geçti. Pandemi yalnızca özel hayatımızı etkilemekle kalmayıp, kesim ve yarı iletkenlerin vaktinde tedarikini etkilemeye devam etti ve hasebiyle üretim kapasitemizi sınırladı. Sıkı CO2 düzenlemelerine uyma baskısı, birçok Subaru pazarını eser gamını azaltmaya ve birtakım ülkelerde neredeyse sadece elektrikli modellere odaklanmaya zorladı. Türkiye’de de durumun bu türlü olduğunun farkındayım. Lakin bu zorluklara karşın, Subaru Corporation müşterilerine hizmet etmeye sadık ve kararlı olduğunu ve geleceğe bakmaya devam edeceğini tabir etmek isterim. En gelişmiş, etrafa hassas teknolojiyi içeren yeni modellerle güçlü, yenilikçi bir marka oluşturma sürecindeyiz. Subaru’nun birinci yüzde 100 elektrikli modeli Solterra ülkenize geliyor. Bu eser ortağımızla ortaklaşa geliştirildi ve yüzde 100 bir Subaru eseri olmaya devam ediyor. Mühendislerimiz bu aracı bizim ideolojimize dayanarak tasarladı ve geliştirdi; bu nedenle, Solterra’nın sonsuz Subaruness (Subaru olma), yani Subaru güvenliği, klâsik AWD özelliği, dayanıklılık ve gelişmiş BEV performansını sağladığını hissedebileceğinizden eminiz.”
Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle
Türkiye’de yüzde 100 elektrikli araç satışa sunan birinci Japon markası olmaktan ötürü çok heyecanlı olduklarını vurgulayan Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle “Solterra, eser gamındaki diğer bir modelden dönüştürülmemiş elektrikli bir araç olarak doğmuş büsbütün yeni bir model. Solterra ile ilgili vurgulayabileceğimiz en kıymetli nokta Subaru’yu Subaru yapan özelliklerin tamamının bu araçta bulunuyor olması. Subaru, müşterilerine sunduğu yüzde 100 elektrikli bir araç da sahip olduğu farklılıkların gerisinde duruyor ve marka DNA’sını koruyor” dedi.
Yeni Solterra’nn bataryasına da değinen Karagülle, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Subaru Solterra birebir başka Subaru modelleri üzere son derece istikrarlı ve inançlı bir araba. %100 elektrikli Solterra’nın bataryasının aracın altında konumlanması ve iki adet elektrikli motorun ön ve geride yer alması Subaru’ya mahsus klasik istikrar ögesini sağlıyor. Güvenlik dediğimizde batarya güvenliğinden de bahsetmek isterim. Solterra’nın bataryasının pozisyonu ve güçlü çerçevesi yangına ve mümkün öteki tehlikelere karşı yüksek muhafaza sunuyor. Batarya inançlı olmasının yanında çok da uzun ömürlü. Subaru mühendisleri bataryanın 10 yıl sonra kapasitesini %90 oranında koruyacağını tabir ediyorlar.”
Halil Karagülle ayrıyeten, mevcut Subaru müşterilerinin alışkın oldukları markaya has özellikleri yeni modelde eksiksiz olarak bulacaklarını tabir etti: “Subaru müşterilerinin bir arabadan beklentilerini başta güvenlik olmak üzere, arazi yetenekleri, daima dört çeker, kullanıcı dostu olmak, sağlamlık, güç ve özgün tasarım olarak sayabiliriz. Müşterilerimiz tüm bu özelliklerin standart donanım olarak sunulmasına alışkın ve bundan da çok şad. Solterra’da tüm bu özellikler tekrar en alt versiyondan itibaren standart olarak sunuluyor.”
Dış Tasarım
Solterra’nın dış dizaynında öne çıkan özellikler ortasında aracın ön kısmında Subaru markasını simgeleyen elektrikli araçlara mahsus kapalı altıgen ön panjur, ön camla ve panoramik tavanla kombine edilmiş yeni ön kaput tasarımı ve rüzgar direnç katsayısını düşüren aerodinamik ön tampon hava kanalları yer alıyor. Solterra 0,28cD pahasındaki rüzgar direnç katsayısı ile rekabetçi bir pozisyona sahip.
Yan kısımda düşük yük merkezli yatay eksenli çizgiler, AWD imajını yansıtan güçlü çamurluklar öne çıkarken; geride aydınlatma kümesi üstüne entegre edilmiş özel tasarlanmış yeni bagaj üstü spoiler, güçlü bir duruş sağlayan büyük bir art alt difüzör yer alıyor. Art camın üzerinde, rüzgar direnç katsayısını düşürerek sportif bir duruş sağlayan iki kanatlı büyük bir spoiler daha yer alıyor. Art LED aydınlatma kümesi C formundaki yapısıyla Subaru kimliğine dikkat çekiyor.
Solterra ile Subaru’da birinci kere alüminyum alaşımlı 20 inçlik jantlar kullandı.
İç Tasarım
Uzun menzil sağlayacak yüksek kapasiteli bataryanın yerleşimi için gerekli olan uzun aks aralığı sayesinde çok geniş bir kabin yapısı sağlanırken, art kısımda şaft tüneli bulunmaması sayesinde art koltukta seyahat eden yolcuların konforu artıyor.
Toplam uzunluğu 4,690 m, genişliği 1,860 m ve yüksekliği 1,650 m olan Solterra, Subaru XV modelinden 205 mm daha uzun, 600 mm daha geniş ve 35 mm daha yüksek. Forester’dan ise 500 mm daha uzun, 45 mm daha geniş ve 80 mm daha alçak. Solterra’nın aks uzaklığı ise Subaru XV ve Forester modellerinden 180 mm daha uzun.
Kullanımı son derece ergonomik, çağdaş dizaynlı, iki farklı katmandan oluşan orta konsolun üst katında akıllı vites ünitesi ve elektronik denetimler yer alırken, alt katında çok taraflı bir saklama alanı bulunuyor. Araçta torpido gözü ise yer almıyor.
Ekranlar ve kumanda panelleri
Güvenli sürüş için muhtaçlık duyulan tüm bilgileri, ergonomik formda pozisyonlandırılmış bilgi ekranları ve yüksek görünürlüğe sahip çok işlevli multimedya ekranı aracılığıyla erişilebilir kılıyor.
Ön tarafta, direksiyonun üstünde konumlanmış şoförün gözünü yoldan ayırmadan sürüşünü sağlayan yeni jenerasyon modüler kokpit dizaynına sahip 7 inçlik dijital gösterge paneli sürüş keyfini ve güvenliğini üst boyutlara taşıyor. Yansıma tedbire, parlama tedbire ve ışık denetim sensörüne sahip, vizöre ihtiyaç duymayan LCD ekran süratli yansıma mühletine sahip ve sürüş ile ilgili tüm gerekli bilgiler tek bir göstergede toplanmış. Direksiyon simidinin üzerinde ve göz hizasındaki pozisyonu sayesinde şoförün yola odaklanmasını sağlıyor.
Yüksek çözünürlüğe sahip 12.3 inç çok işlevli multimedya ekranı, en az yansımayla rahat okuma imkanı sağlayacak biçimde tasarlandı. Ekran, kabin içindeki geniş alan hissiyatını daha da güçlendirecek halde dikkatlice konumlandırıldı.
Kullanıcı dostu 12.3 inç multimedya ekran Apple Car Play ve Android Auto ile uyumlu. Apple Car Play uygulaması kablosuz çalışabiliyor. Ayrıyeten, ön yolcular için 2 adet USB-C girişi, 1 adet USB girişine, art yolcular için ise 2 adet USB-C girişine sahip.
Apple modellerinde telefonlarında (I-Phone 8 ve üzeri) 7.5w, yeni kuşak Android modellerinde ise 5w şarj gücüne sahip kablosuz şarj ünitesi sayesinde şarj için kablo kullanımını ortadan kaldırılıyor.
Solterra’da ayrıyeten Türkçe olarak kendi navigasyon sistemi de yer alıyor. Türkçe navigasyon ve sesli komut sistemi son derece başarılı bir halde çalışıyor.
Harman/kardon® Audio ses sistemine sahip Solterra’da tüm hoparlörler özel olarak geliştirildi. Araçta harika bir ses sistemi sağlayan 10 Hoparlör ve bir adet Subwoofer bulunuyor.
Bagaj
Subaru Solterra’nın 441 lt’lik hacme sahip bagajı iki katlı yer yapısı sayesinde 71 mm yükseltilebiliyor. Bagajı tabanı altında yer alan şarj kablolarını saklamak için kullanılan 10 lt’lik ek bir bölme de bulunuyor. Art koltukların 60/40 oranında yatmasıyla ise epeyce geniş bir taşıma alanı elde ediliyor.
Solterra’nın tüm versiyonlarında standart olarak sunulan elektrikli bagaj kapağı 64°’ye kadar açılabiliyor. Açılış suratı 4.6 saniye, kapanış suratı ise 3,8 saniye olan bagaj kapağının yüksekliği alçak tavanlı kapalı otoparklar için istenilen düzeyde ayarlanabiliyor.
Dijital Dikiz Aynası
Subaru Solterra’nın gerisinde yer alan 2 adet geri görüş kamera imgesinin dikiz aynasına yansıtılmasıyla net ve canlı bir imaj alınması sağlanıyor. Kameraların yatay ve dikey açıları dijital olarak ayarlanabiliyor.
Aynı vakitte otomatik karartmalı özelliğine de sahip olan dijital dikiz aynası, bilhassa art bagaj perdesinin kaldırılmasıyla tavana kadar yükleme yapıldığı durumlarda şoföre art manzarayı net olarak yansıtarak inançlı bir sürüş imkanı sunuyor.
Çevreye hassas materyaller
Solterra’nın kabininin içinde kullanılan gereçler de markanın etraf hassasiyetini yansıtıyor. Vegan malzeme kullanılmış yüksek kaliteli deri koltuklar ve kumaş kaplama ön konsol elektrikli araçlara mahsus hassasiyeti yansıtıyor.
Solterra’nın son derece kolay bir kullanıma ve çok şık bir dizayna sahip akıllı vites ünitesi, yalnızca bir dokunuş ve kolay hareketlerle denetim edilebiliyor. Kontak kapatıldığı vakit sistem otomatik olarak park pozisyonuna geçiyor. Akıllı vites ünitesi etrafında yer alan ergonomik tasarlanmış kumandaların kullanımı da rahat.
Sürüş ve performans
Bir arabası elektrik gücüyle beslemek orijinal bir dünyanın kapısını aralıyor. Solterra’nın ön ve art akslarındaki dual motorlar ve aracın şasisine entegre yüksek kapasiteli kompakt batarya ile yüksek dayanıklılık sağlayan Yeni e-Subaru Küresel Platform başarılı bir yol tutuşu sağlıyor.
Solterra, elektrikli araçlara mahsus süratli ivmelenme özelliği ile akaryakıtlı modellere kıyasla çok daha kısa güç pedalı yansısına sahip. Aracın 0-100 km/s hızlanma bedeli 6.9 saniye…
Yeni e-Subaru Küresel Platform
Solterra, elektrikli bir aracın performansını en üst seviyeye çıkarmak gayesiyle elektrikli arabalara özel olarak tasarlanmış yepisyeni bir platform üzerine inşa edildi. Yeni platform bir evvelki Subaru Küresel Patform’a nazaran yüzde 200 oranında daha güçlü yanal rijiditeye ve %120 daha sağlam gövde yapısına sahip.
Kabin yerinin altına yerleştirilen yüksek kapasiteli batarya, yol tutusunu güzelleştirecek halde aracın tartı merkezini düşürürken kabin hacmini artıracak formda yerden tasarruf sağlayan verimli bir yerleşim nizamı sağlıyor.
Aracın düşük tartı merkezinden yararlanan tasarımı kıymetli ölçüde geliştirilmiş dinamik bir performans sağlıyor. Yüksek kapasiteli bataryanın verimli yerleşimi ve tesirli sıcaklık idaresi ile uzun seyir arası sağlanıyor.
Olumsuz dış etkenlere karşı sağlam bataryanın kapasitesini artırmak için yerleşim alanı maksimize edilmiş. Batarya yerin altına düz yerleştirilerek, düşük yük merkezi ve son derece verimli bir tertip elde edilmiş.
Solterra’nın bataryası ile gövde çerçevesi ortasındaki ilişki güçlendirilerek araç genelinde yüksek burulma ve bükülme sertliği ve en berbat senaryolar dikkate alınarak üstün çarpışma güvenliği tasarımı elde edilmiş. Aracın BEV özellikleri için ülkü şasisinin düşük yük merkezi ve yükün merkezi olarak pozisyonlandırılması sayesinde kusursuz yol tutuşu sağlanmış.
Yüksek güvenlikli ve ieri teknolojiye sahip batarya
Solterra, yaklaşma, uzaklaşma ve kırılma açıları hesaplanarak gövdeyi ve bataryayı koruyacak halde tasarlandı. Yüksek güç yoğunluğuna sahip yeni geliştirilen yüksek kapasiteli bir batarya benimsendi. Bu, rakipler ortasında daha güzel düzeyde seyir menzili sağlıyor.
Batarya sistemini ülkü sıcaklıkta tutarken yüksek güçlerde bile sabit bir batarya çıkışı sağlamak için su soğutmalı bir sıcaklık ayarlama sistemi benimsenmiş. 71.4 kWs gücündeki lityum iyon batarya 466 km’ye kadar menzil sağlıyor.
Subaru Solterra’da yer alan batarya 10 yıl sonra %90 oranında verimlilik sunmaya devam edecek biçimde geliştirildi. Bataryanın yapısı ve şarj denetimi sayesinde bataryanın bozulması önleniyor ve epeyce uzun bir kullanım ömrü sunuluyor.
Verimli bir performans sağlamak için batarya ısısı su bazlı bir soğutma sistemi tarafından denetim ediliyor. Düşük sıcaklıklarda bataryanın şarj olma mühleti kıymetli ölçüde uzarken, Subaru Solterra’da bulunan batarya ısıtma sistemi sayesinde bu müddet kısaltılmış. Düşük sıcaklıktaki bir ortamda batarya hücresinin sıcaklığı artırılarak istikrarlı bir şarj suratı elde edilmiş. Böylelikle düşük sıcaklıktaki ortamlarda şarj müddetlerinin azaltılmasına yardımcı olunmuş.
Güç kaynağı: Elektrikli motorlar
Solterra’da ön ve art akslar, güç ve süratli reaksiyon ile doğrusal hızlanma sağlayacak biçimde anında tork sunan her biri 80 kW güce sahip biri önde başkası artta yer alan 2 adet elektrik motora sahip. Motorların düşük suratlardan, eksiksiz reaksiyonla azamî tork üretme yeteneği sayesinde güçlü hızlanma ve çok uygun bir yol tutuşu sağlanıyor. Toplam 160 kW (218 PS) güç ve 338 Nm azamî tork sunan dual motor 6.9 saniye hızlanma kıymetine sahip.
Solterra’da, ön ve art süspansiyonların ön alt kolların ve öteki bileşenlerin geometrisi optimize edilerek, elektrikli arabalara has yüksek hızlanmalardaki patinaj ve önden kalkma eğilimi giderilmiş. Çift salıncaklı Mc Pherson tipi süspansiyon vibrasyonu düşürerek sesi azaltıyor ve daha konforlu bir sürüş sağlıyor.
Şarj Etme
Uzatılmış menzil ve dünyanın her bölgesindeki farklı şarj aygıtlarıyla uyumlu yüksek güç çıkısı Solterra’nın aktifliğini artırıyor. Solterra’nın azamî DC şarj gücü 150 kW, AC şarj gücü ise 7 kW. Sol ön çamurluk üzerinde Tip 2 ve CCS2 şarj girişleri yer alıyor. Solterra’da Mod 2 ve Mod 3 olmak üzere iki adet AC şarj kablosu fiyatsız olarak sunuluyor.
150 kW kapasiteli DC süratli şarj, bataryayı 30 dakikada %80*2 kapasiteye ulaştırırken, batarya ısıtıcıları sayesinde soğuk hava şartlarında da kısa şarj müddeti ve istikrarlı güç sağlanıyor. AC şarj ile ise %100 kapasiteye 9.5 saatte*2 ulaşılıyor.
71.4 kWs kapasiteli batarya ile Solterra’nın sürüş menzili 466 km’ye*1 kadar ulaşabiliyor. Aracın güç tüketimi ise 16.0 kWs/km.
S Pedal Rejenerasyon Modu
S Pedal özelliği, güç pedalı ile dinamik hızlanma ve yavaşlama denetimi sağlıyor. S pedal tuşuna basılarak sistem devreye alındığında yavaşlama fren pedalına basmadan yalnızca güç pedalı ile denetim edilebiliyor. Bu sayede fren pedalına daha az basarak, sürüş yorgunluğu minimize edilebiliyor ve vakit kazanılıyor. Bu özellik ağır trafikte, yokuş aşağı eğimli yollarda yahut arazi şartlarında sürüş menzilinin korunmasına ve hatta artmasına bile katkıda bulunabiliyor. Bu özellik ayrıyeten fren balatasının ömrünü uzatıyor.
S Pedal işlevi dışında şoför, ellerini direksiyon simidinden kaldırmadan, direksiyon üzerindeki kulakçıklarla ayrıyeten hafif rejenerasyon kademelerini 4 düzeyli olarak seçebiliyor.
Solterra’da sürüş özellikleri kullanıcının isteklerine nazaran kişiselleştirilebiliyor. Power modu seçildiğinde şoförün elektrikli arabalara has gücü ve hızlanma keyfi artıyor. Eco modu ise daha az güç tüketimi ve ekonomik menzil kullanımı sağlıyor.
X-Mode
Subaru AWD teknolojisi ve deneyimi %100 elektrikli bir arabada korunmuş. Ön ve geride yer alan dual motorların fonksiyonları sayesinde, güç ve fren dağılımının her bir tekerleğin yol tutuşu korunarak daima ve optimum biçimde çalışması sağlanıyor. Yol şartlarına bağlı olarak, en yüksek randımanı sunacak halde tasarlanan sistem, ıslak yahut kaygan yüzeylerde de istikrarlı çekiş sağlıyor.
X-Mode, Solterra’nın bozuk tabanlı yollarda üstün sürüş performansı sunabilmesi için, derin kar yahut çamur da dahil olmak üzere en kuvvetli yol şartlarında dahi sıkıntısızca yoluna devam etmesini sağlıyor.
Çift işlevli X-Mode özelliği, 20 km/s sürate kadar ön ve art aks üzerine yerleştirilmiş elektrikli motorların ürettiği güç ve torku denetim ediyor, arazi şartlarında hangi tekerleğe ne kadar güç vereceğine kendisi karar veriyor. Bu özellik ayrıyeten yokuş inişini ve kalkış takviyesi özelliğini destekliyor.
Solterra’da X-Mode’a yeni eklenen Grip Control özelliği, bozuk toprakta eğim inerken ve çıkarken sabit suratı koruyor ve şoförün sırf direksiyona konsantre olmasını sağlıyor. 5 başka kademede suratı ayarlanabilen grip denetim özelliği sayesinde bozuk satıhlı tabanlarda sürüş esnasında sabit sürat korunarak şoförün sürüş hakimiyeti artırılıyor.
Güvenlik
Subaru, 50 yılı aşkın müddettir gelişmiş güvenlik sistemlerini daima test ederek ekstra yol kat ediyor. Solterra, Subaru Safety Sense üzere yenilikçi çarpışma önleyici ve kazadan kaçınmayı sağlayan sistemlerden oluşan eksiksiz bir güvenlik paketinin yanı sıra, bataryayı da korumak için özel olarak tasarlanmış, şimdiye kadar ki en sağlam Subaru platformu olan e-Subaru Küresel Platform’a sahip. Subaru çok taraflı güvenliği sayesinde, “sıfır kaza” amacına her geçen gün daha da yaklaşıyor.
Solterra’da bulunan Subaru Safety Sense sistemi geniş açılı, yüksek çözünürlük sensörlü mono kamera ve radar kullanıyor. Panoramik etraf görüş kamerası, acil sürüş durdurma sistemi, inançlı çıkış uyarısı üzere yeni işlevlere sahip olan Solterra’da tüm önleyici güvenlik donanımları standart olarak sunuluyor.
Adaptif Sürat Denetimi
Dikiz aynasının üzerinde konumlanmış mono kamera ve aracın önünde logonun üzerinden yer alan radar sistemini birlikte kullanarak çalışan adaptif sürat denetimi sistemi sayesinde, 4 kademeli takip arası ile 30-160 km/s ortası seyir suratı ayarlanabiliyor. Araç, adaptif sürat denetimi ve şerit ortalama işlevi devredeyken viraja girmeye başladığında sistem bunu algılıyor ve suratını düşürüyor. Sistem 90 km/s üzerindeki süratlerde devredeyken sol şeritteki aracın suratını da ölçümleyerek suratınızı düşürüyor.
Kör Nokta İkaz ve Geri Hareket Trafik İkaz Sistemi
Otomobilin art tamponlarında bulunan radarların, 60 metre aralık içinde bir araç yahut hareketli bir obje algılaması halinde, yan aynalarda bulunan LED ikaz ışıkları ile şoför bilgilendirilerek kaza riski minimuma düşürülüyor.
Sistem ayrıca park alanında geri manevra sırasında, art kamera yahut park sensörlerinden evvel hareketli obje algıladığı takdirde sürücüyü sesli ve görsel ikaz ederek kaza riskini minimuma düşürüyor.
Şerit İhlal Uyarısı / Şeritte Kalma Asistanı / Şerit Ortalama İşlevi
Şerit ihlal uyarısı; 50 km/s hızın üzerinde seyrederken şerit ihlali yapılması halinde sürücüyü hem sesli, hem de direksiyon simidine titreşim uygulayarak uyarıyor.
Şeritte kalma asistanı; şerit ihlal uyarısı devreye girdikten sonra sistem direksiyona müdahale ederek aracın şeritte kalmasını sağlıyor.
Şerit ortalama işlevi; adaptif sürat sabitleme ile birlikte çalışarak öndeki aracı ve şeritleri algılayarak direksiyona müdahale ediyor ve aracın şeridi ortalamasına yardımcı oluyor. Sistem şeritler haricinde asfalt ve farklı yüzeyleri de algılıyor. Şeritlerin algılanmasının mümkün olmadığı durumlarda ise adaptif sürat sabitleme modunda takip edilen araca nazaran seyir pozisyonu ayarlanıyor.
Acil Sürüş Durdurma Sistemi
Direksiyonun üzerinden yer alan yüz tanıma kamerasını kullanan şoför takip sistemi, bilhassa, uyuklama, göz kapanması ve baygınlık üzere durumlarda şoförün ve yolcuların güvenliğini sağlamada son derece değerli bir rol üstleniyor.
Sürücü takip sistemi ile birlikte çalışan sistem, şeritte kalma asistanı etkinken, şoför tarafından bir müddet süreç yapılmazsa ve şoförde bir anormallik olduğunu tespit edilirse, sistem aracın dışına sesli bir ikaz veriyor, aracı yavaşlatıyor, dörtlü flaşörleri yakıyor ve aracı bulunduğu şeridin içinde durduruyor.
Park Dayanak Freni
15km/s suratın altında park ederken, aracın ön ve ardındaki, 2 ila 4 metre ortasındaki pürüzler tespit edilip çarpışma riski algılandığı takdirde, park dayanak freni sistem sürücüyü sesli olarak uyarıyor ve çarpışmayı önlemek için otomatik olarak güçlü fren uyguluyor.
Güvenli Çıkış Uyarısı
Araç park halindeyken, art kısımda bulunan radarlar art yandan yaklaşan araçları yahut bisikletlileri algılıyor ve yan aynalarda bulunan ikaz ışığı ile yolcuları mümkün çarpışmalara karşı uyarıyor. Kapı ihtara karşın açıldığı takdirde, görsel ihtara ek olarak sesli ikaz da yapılarak muhtemel kaza önlenmeye çalışılıyor.
Panoramik Etraf Görüş Kamerası
Park takviye freni ile temaslı çalışan panoramik etraf görüş kamerası sayesinde, aracın etrafında bulunan kameralardan gelen imajlar birleştirilerek 12,3 inç multimedya ekranda görüntülenerek düşük süratlerde (12km/s’e kadar) sürüş sırasında görsel takviye sağlanıyor. Akıllı hafızaya sahip sistem daha evvel geçmiş olduğu tabanı hatırlıyor ve araç o taban üzerine geri geldiğinde tabanı tekrar ekran üzerinde gösteriyor.
>