Ticaret Bakanlığı’nın bilgilerine nazaran, e-ticaret hacmi 2021’de yüzde 69 artışla 400 milyar TL sonuna dayandı. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. E-ticaretin yüzde 92’si yurt içinde gerçekleştirilirken, e-ihracat faaliyetleri ekosistemden yüzde 4 hisse aldı. Geçtiğimiz yıl e-ticaret faaliyetlerinde bulunan yaklaşık 500 bin işletmenin büyük çoğunluğu pazaryerlerinde satış gerçekleştirirken, yaklaşık 26 bin 500 işletme de faaliyetlerini kendi internet sitesi üzerinden yürüttü. Bölüm her geçen gün büyürken, Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Uzak Ülkeler Stratejisi ile Türkiye’nin global ticaretten aldığı hissenin artırılması hedefleniyor.
E-ticaretle her ölçekten şirket ve girişimcinin kendi eserlerini dünyanın dört bir yanına ulaştırabildiğine dikkat çeken ikas CEO’su Mustafa Namoğlu, “Ticaret Bakanlığı tarafından ihracatçılara sunulan dayanaklar, e-ihracatçıları da kapsıyor. Bu kapsamda işletmelere seyahat, reklam ve pazarlama dayanaklarından yurt dışında ofis ve mağaza yapılanmasına kadar 14 farklı kategoride dayanak sunuluyor. Bu ay Resmi Gazete’de yayınlanan Cumhurbaşkanlığı’nın İhracat Dayanakları Hakkında Karar’ı ile de ihracatçı şirketlerin pazara giriş evrakları ile ruhsatlandırma ve kayıt süreçlerine ait sarfiyatları %50 oranında ve yıllık 4 milyon TL’ye kadar desteklenecek. İşletmelere memleketler arası pazarlarda rekabet gücü kazandırmayı hedefleyen bu karar, ülkemizin yıl sonu ihracat gayesi olan 250 milyar dolara ulaşması için kritik bir ehemmiyet taşıyor” dedi.
DESTEKLER KOBİ VE GİRİŞİMCİLERE İHRACATÇI KİMLİK KAZANDIRDI
İhracatçılara sunulan takviyelerin KOBİ seviyesindeki şirketler ile girişimcilerin de ihracatçı kimlik edinmelerini sağladığını kaydeden Mustafa Namoğlu, “Geçtiğimiz yıl yürürlüğe giren ‘Bazı Alacakların Yine Yapılandırılması İle Kimi Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’ ile yüzde 50 vergi muafiyeti getirilmesi, mikro ihracatın önünü açtı. Küçük yatırımcılara yurt dışı kapısını aralayan mikro ihracat, tartısı 300 kilogramı, fatura pahası 15 bin Euro’yu geçmeyen eserlerin hudut ötesi satışlarına taraf veriyor. Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) sistemi, KOBİ ve girişimcilerin mikro ihracat faaliyetlerini kolaylaştırıyor. KOBİ’ler ihracat odalarına kayıt yaptırmadan, gümrük müşavirine ve tertipli gümrük beyannamesine gereksinim duymadan ihracata başlayabiliyor. Eserlerini hiçbir fiyat ödemeden ETGB yetkisi olan şirketlerin depolarında koruma ederek önemli bir maliyet tasarrufu elde edebiliyor” tabirlerinde bulundu.
KOBİ VE GİRİŞİMCİLERİN FAALİYETLERİNE SÜRAT VE VERİMLİLİK GETİRİYOR
E-ihracatın KOBİ ve girişimcilerin markalaşma süreci ve hudut ötesi seyahatini hızlandırdığını söyleyen Namoğlu, “Teşviklerin yanı sıra ödeme sistemleri ve kargo operasyonlarının çeşitlenmesi de e-ihracat faaliyetlerini kolaylaştırıyor. Geliştirdiğimiz e-ticaret ve e-ihracat tahlillerimizle KOBİ ve girişimcilerin faaliyetlerini şekillendiriyoruz. Şirket sahipleri ve teşebbüsçüler, güçlü altyapımız üzerinden rastgele bir teknik bilgiye muhtaçlık duymadan kendi e-ticaret sitelerini kurarak faaliyetlerini yönetebiliyor. Gelişmiş altyapımız sayesinde KOBİ ve girişimcileri global ticaret trafiğine kazandırırken, faaliyetlerine sürat ve verimlilik getiriyoruz. Tüm satış kanallarını tek panelde buluşturduğumuz, iade, kategori, özel alan, filtre, pazarlama otomasyonu üzere özellikleri içeren tahlillerimizle kullanıcıların satış maksatlarına en kestirme yoldan ulaşmalarını imkanlı kılıyoruz” dedi.